Повереништво за избегла лица и миграције општине Шид
Повереништво за избегла лица и миграције
Повереништво за избегла лица и миграције општине Шид обавља послове сагласно Закону о избеглицама и Уредби о збрињавању избеглица, као основним прописима, који регулишу материју права и интереса избеглица и интерно расељених лица.
У поступку се примењује Закон о општем управном поступку по службеној дужности ( чл. 9, 103 и 207) решавајући по захтевима странака, који се примењује од 08.06.2016. године.
Послови повереништва за избеглице врше се по смерницама Комесаријата за избеглице и миграције Републике Србије по решењу бр. 9-304 од 04.05.2004.године, који је надлежан за решавање у првостепеном управном поступку, а захтеви се подносе преко Повереника за избеглице општине Шид, и то:
1. За регистрацију и издавање легитимације расељеног лица потребно је:
- потписан захтев странке,
- лична карта – страна са личним подацима, фотографијом и страна са одјавама и пријавама пребивалишта за пунолетне,
- извод из Матичне књиге рођених и лична карта једног родитеља, за малолетне,
- пријава боравишта,
- изјава о смештају оверенa код јавног бележника, односно уколико странка поседује непокретност и у њој борави приложити доказ о власништву,
- две фотографије (25х32 цм) за старије од шеснаест година.
2. За издавање дупликата легитимације расељеног лица потребно је:
- потписан захтев странке,
- лична карта – страна са личним подацима, фотографијом и страна са одјавама и пријавама пребивалишта за пунолетне,
- извод из Матичне књиге рођених и лична карта једног родитеља, за малолетне,
- пријава боравишта,
- потврда МУП-а о пријави нестанка легитимације расељеног лица, односно признаница Службеног гласника РС о оглашавању неважећом исте,
- две фотографије (25х32цм) за старије од шеснаест година.
3. За промену у самој легитимацији расељеног лица потребно је:
- потписан захтев странке,
- лична карта – страна са личним подацима, фотографијом и страна са одјавама и пријавама пребивалишта за пунолетне,
- извод из Матичне књиге рођених и лична карта једног родитеља, за малолетне
- пријава боравишта,
- доказ везан за измену, не старији од шест месеци,
- две фотографије (25х32цм) за старије од шеснаест година.
4. За новорођенчад потребно је:
- потписан захтев странке,
- извод из Матичне књиге рођених,
- пријава боравка,
- личне карте и легитимације расељеног лица оба родитеља.
5. За укидање својства избеглог лица потребно је:
- потписан захтев странке,
- решење о признатом својству избеглог-прогнаног лица,
- избегличка-прогнаничка легитимација,
- решење о прихвату у држављанство РС/ извод из истог/ уверење о држављанству РС.
6. За признавање својства избеглице малолетном детету потребно је:
- потписан захтев родитеља,
- нове избегличке легитимације на име родитеља,
- извод из матичне књиге рођених за дете и
- образац ЗБЕГ 2.
7. За накнадну регистрацију потребно је:
- потписан захтев странке,
- стара избегличка-прогнаничка легитимација,
- доказ о спречености одазивању обавезној регистрацији.
8. За исправку/измену/ решења о признавању својства избеглог лица и/или потврде о потврђивању својства избеглог лица потребно је:
- потписан захтев странке,
- избегличка-прогнаничка легитимација,
- решење о признавању својства избеглог/прогнаног лица и/или потврда о потврђивању својства избеглог/прогнаног лица,
- докази у вези са исправком/изменом (изводи из матичних књига).
9. За оверу решења комесаријата за избеглице са клаузулом правоснажности, потребно је:
- потписан захтев странке,
- оригинал решење Комесаријата,
- избегличка-прогнаничка легитимација.
10. За добијање сагласности за промену боравишта потребно је:
- потписан захтев странке,
- доказ да поседује непокретност у општини где се пресељава, или изјава власника који га прима на смештај, оверена у општини доказ да је кућа-стан, у који га прима његово власништво (сагласност издаје поверник за избеглице на основу сагласности повереника из општине у коју се избегло лице пресељава ).
11. За добијање потврде да се лице налази/ не налази у бази, потребно је:
- потписан захтев странке,
- лични документ (избегличка легитимација или лична карта).
12. За добијање потврде да је жалбени поступак у току ради регулисања здравствене заштите потребно је:
- потписан захтев странке,
- решење о укидању статуса,
- лични документ (избегличка-прогнаничка легитимација).
13. За накнаду погребних трошкова потребно је:
- потписан захтев странке,
- извод из матичне књиге умрлих,
- избегличка-прогнаничка легитимација преминулог лица,
- оригинал рачуни погребног предузећа,
- легитимације подносиоца захтева и чланова његовог породичног домаћинства (избегличко-прогнаничке легитимације, лична карта и извод из матичне књиге рођених за малолетне чланове породичног домаћинства),
- доказ о незапослености од Националне службе запошљавања,
- доказ о висини примања чланова породичног домаћинства.
Канцеларија општинског повереништва
Радно време:
понедељак-петак
од 07:00 до 14:30 часова
Карађорђева 2
Канцеларија повереништва бр.4
бр. телефона 022/719-142
060/712-907-0
E-mail: poverenistvo@sid.rs